Flugblätter „Murdered by Israel“ an der Freien Universität Berlin

| , Berlin

An der Freien Universität Berlin werden von Unbekannten Flugblätter mit der Überschrift „Murdered by Israel“, ausgelegt. Darauf ist ein 8-Jähriges Mädchen zu sehen, darunter steht: „Since it´s creation in 1948, Israel has committed the most atrocious crimes on the Palestinian population. Murders and brutalities that extend far beyond October 7th. As the world silently watches a systematic genocide, we will continue to raise our voices and our stories – of murder, mutilation, targeted attacks of civilians, and the grim realitiy of a ruthless and bloody apartheid. Spread the truth. Change the narrative. Take a photo. Palestinians have every right to their land. Palestinians have every right to exist.
Mit diesem Text wird Israel klar damönisiert. Die Optik der Flugblätter spielt auf diejenige für die israelischen Geiseln in Gefangenschaft der Hamas an. Damit wird auch der 7. Oktober relativiert.

Kategorie: Publikation und Debatten(beiträge)